ÅNGERRÄTT
Hos Bäccman & Berglund Sweden AB gäller full ånger- och returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick och ej använd. (Gäller dig som privatkund).
Det är tillåtet att öppna kartongen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Observera att skyddsplatsen / plomberingen på varan / varorna ej får brytas.
Det är du som kund som står för returfrakten vid åberopande av ånger- bytesrätten.
Observera att alla returer måste föraviseras via kontaktformuläret här och godkännas av oss. Returer som inte har föraviserats eller inte godkänts av oss kommer inte att krediteras.
Vid försenad leverans (då du ej önskar behålla din order) eller ett oönskat köp återbetalar vi dina pengar inom 14 dagar. Vi måste meddela dig om en eventuell leveransförseningen innan varorna lämnar vårt lager.
Företagskunder:
Vi tillämpar Köplagen (1990:931) som gäller mellan näringsidkare.
Ånger- och Returrätten gäller inte för företagskunder, utom i de fall produkten har ett fel. Läs mer om vad som gäller för garantin här.
RETUR AV VARA
GÖR SÅ HÄR
Skicka ett mail till oss via kontaktformuläret här. Vänligen fyll i alla fällt inklusive ditt ordernummer som du hittar på din orderbekräftelse.
Observera att alla returer måste föraviseras via mail samt godkännas av oss innan de skickas i retur. Returer som inte föraviserats eller godkänts av oss kommer inte att krediteras.
När vi godkänt returen följer du instruktionen du får i vårt svarsmail. Returadressen kommer att står med i vårt svarsmail.
OBS! Returnera inte mot postförskott. Returer som skickas till annan adress kommer inte att krediteras.
Det är du som kund som står för returfrakten vid åberopande av ångerrätten.
VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ VID RETUR:
Samtliga returer ska skickas tillbaka i samma skick som de kom och i obruten förpackning. Dvs med skyddsplasten på och intakt samt i förpackningen de levererades i. Eftersom våra produkter är mycket känsliga för slag och stötar är det extra viktigt att varje vara packas enskilt och med skyddande emballage så att den ligger tajt och stilla i returförpackningen.
Observera att vi inte återbetalar dig om produkten / produkternas skyddsplast är bruten eller trasig.
REKLAMATION
Vid reklamation av en produkt ber vi dig kontakta oss via kontaktformuläret här. Viktigt att du även bifogar en bild där man tydligt ser felet på produkten. Vi kommer att kontakta dig via telefon ang ditt reklamationsärende.
Tänk på att våra produkter är gjorda av levande material vilket medför att de kommer oxideras och åldras. Reklamationsrätten / Garantin gäller därför inte i dessa fall. Läs mer om skötsel av våra produkter här.
SKADA AV VARA
Det är viktigt att du som kund noga undersöker varan när du tagit emot den. Om din vara skadats under transport måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Om du efter mottagande av varan upptäcker att den är skadad så ska du kontakta oss inom 3 dagar.
Vid frågor kontakta oss gärna här så svarar vi så fort vi kan.
ÅTERBETALNING
Återbetalning sker normalt inom 14 vardagar efter att vi mottagit din retur. Observera att återbetalningen till ditt konto kan ta olika lång tid beroende på vilket betalsätt du använt samt vilken bank du har.
Observera att vi inte betalar tillbaka fraktkostnaden du betalade när du genomförde din order.
Ånger- och Returrätten gäller inte för företagskunder, utom i de fall produkten har ett fel. Läs mer om vad som gäller för garantin här.
Vi tillämpar Köplagen (1990:931) som gäller mellan näringsidkare.
KREDITERING - KORT
Har du betalat med kreditkort och eller via PayPal sker återbetalning till det kort / konto som användes vid köptillfället.
KREDITERING / JUSTERING AV KLARNA FAKTURA OCH KLARNA KONTO
Har du valt att betala via Klarna Faktura eller Klarna Konto justerar vi orderbeloppet samt mailar ut en uppdaterad faktura med det nya beloppet. Vid redan betald faktura kommer vi göra en återbetalning till Klarna som i sin tur gör en återbetalning till dig.
Om du loggar in på Mitt Klarna kan du själv flytta fram förfallodatumet 10 dagar kostnadsfritt, se din köphistorik och hantera dina fakturor.
Så snart vi behandlat ditt ärende uppdaterar vi din faktura så att din betalning stämmer överens med de varor du köpt, alternativt betalar tillbaka dina pengar.
Observera att vi inte betalar tillbaka fraktkostnaden du betalade när du genomförde din order.