SEK |Sverige

FRAKT & LEVERANS
 

För dig som är företagskund / avtalskund:

Om ni av någon anledning inte har möjlighet att ta emot er beställning i er butik / showroom, kan vi hjälpa er att leverera direkt till er kund. Se nedan hur ni går till väga när ni lägger er beställning:

  1. Logga in som vanligt på ert kundkonto i shopen och lägg produkt/produkter i varukorgen. 
  2. Gå till kassan och välj ”Annan leveransadress än ovan”
  3. Fyll i kundens namn, adress, e-postadress och mobilnummer. Fyll även i eventuell portkod. 
  4. Vill ni lämna ett meddelande till oss (t ex ett referensnummer), fyll i detta i rutan ”Jag vill lämna ett meddelande” så noteras detta på orderbekräftelsen samt fakturan.

Om ni väljer DHL Service Point som leveransalternativ är det viktigt att ni informerar era kunder om att de kommer få ett meddelande via sms när och var de kan hämta ut sitt paket. Om ni väljer DHL Företagspaket levereras paketet direkt till den angivna adressen (dagtid). Därför är det viktigt att vi har korrekta uppgifter till kunden.

Leverans inom Sverige sker med DHL Service Point (privatkund) och med DHL Företagspaket (företag). Leverans utanför Sverige sker med UPS. 

 

För dig som är privatskund:

Fraktkostnad för privatkunder inom sverie är 69 kr. Fraktfritt vid order över 1000 kr.

Du som privatkund har rätt att avbeställa en order och lämna tillbaka varor genom att kontakta kundservice inom 14 dagar från att du fått varorna. Detta är dock under förutsättning att varorna är i samma skick som när du fick dem och att plomberingen inte brutits. 

Kostnaderna och risken för att transportera de returnerade varorna till Bäccman & Berglund Sweden AB ligger på dig.

 

För dig som är företagskund:

Fraktkostnaden för företagskunder är 150 kr. Fraktfritt vid order över 1000 kr.


FRAKT UTRIKES

Se nedanstående fraktkostnader för respektive land inom Europa och övriga världen:

EUROPA 1:

Belgien | Danmark | Finland | Luxemburg | Nederländerna | Storbritannien | Tyskland 

Privatkunder: 175 kr | Fraktfritt över 1500 kr
Företagskunder: 150 kr | Fraktfritt över 1500 kr

EUROPA 2:

Bulgarien | Estland | Frankrike | Grekland | Irland | Italien | Lettland | Litauen | Monaco | Polen | Portugal | Rumänien | Sloveninen | Spanien | Tjeckien | Ungern | Åland | Österrike

Privatkunder: 200 kr | Fraktfritt över 1500 kr
Företagskunder: 175 kr | Fraktfritt över 1500 kr

EUROPA 3:

Norge 

Privatkunder: 265 kr | Fraktfritt över 1500 kr
Företagskunder: 240 kr | Fraktfritt över 1500 kr

EUROPA 4:

Island | Schweiz

Privatkunder: 275 kr | Fraktfritt över 2000 kr
Företagskunder: 250 kr | Fraktfritt över 2000 kr

EUROPA 5:

Cypern | Malta

Privatkunder: 375 kr | Fraktfritt över 2000 kr
Företagskunder: 350 kr | Fraktfritt över 2000 kr

ÖVRIGA VÄRLDEN 1:

USA

Privatkunder: 275 kr | Fraktfritt över 2000 kr
Företagskunder: 250 kr | Fraktfritt över 2000 kr

ÖVRIGA VÄRLDEN 2:

Kanada 

Privatkunder: 375 kr | Fraktfritt över 2000 kr
Företagskunder: 350 kr | Fraktfritt över 2000 kr

ÖVRIGA VÄRLDEN 3:

Filippinerna | Hongkong | Indonesien | Japan | Kina | Mexiko | Singapore | Taiwan | Thailand

Privatkunder: 375 kr | Fraktfritt över 3000 kr
Företagskunder: 350 kr | Fraktfritt över 3000 kr

ÖVRIGA VÄRLDEN 4:

Australien | Förenade Arab Emiraten | Indien | Israel | Malaysia | Nya Zeeland | Qatar | Saudiarabien | Sydafrika | Sydkorea

Privatkunder: 550 kr | Fraktfritt över 5000 kr
Företagskunder: 525 kr | Fraktfritt över 5000 kr


Observera att fraktkostnaderna INTE inkluderar några tullar, andra skatter eller importavgifter som kan tas ut i destinationslandet (gäller leveranser utanför Sverige). Extra avgifter betalas av kunden vid leverans.


Leveranser utanför Sverige görs i samarbete med Fraktus och skickas med UPS Standard samt UPS Express Saver (gäller både privatkunder och företagskunder).

Du som privatkund har rätt att avbeställa en order och lämna tillbaka varor genom att kontakta kundservice inom 14 dagar från att du fått varorna. Detta är dock under förutsättning att varorna är i samma skick som när du fick dem och att plomberingen inte brutits. 
Kostnaderna och risken för att transportera de returnerade varorna till Bäccman & Berglund Sweden AB ligger på dig.


LEVERANS INOM SVERIGE

Normal leveranstid inom Sverige är 1-5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. Avvikelse kan ske vid leverans till glesbygd med upp till 7 arbetsdagar från ordertillfället.

Leveranser görs i samarbete med Fraktus och skickas med DHL Servicepoint (gäller privatkunder inom Sverige). Företagspaket skickas med DHL Paket (gäller företag inom Sverige).

Du kommer att få en notis via mail så snart ditt paket gått iväg från oss. Mailet innehåller även en länk med ditt sändningsnummer så att du kan följa ditt paket. Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe. När paketet anlänt till ditt utlämningsställe skickas ett sms till det mobilnummer du uppgav när du gjorde din beställning. Om du angivit en e-postadress får du din avisering via mail. Paketet kan hämtas ut av den person som lagt beställningen. Medtag giltig legitimation och sändningsid som står i sms-eller mailaviseringen.

Observera att liggtiden hos ombudet är 14 dagar från det att paketet anlänt ditt utlämningsställe. Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det automatiskt tillbaka till oss. 

Varor som ej finns i lager skall ej gå att beställa. Vi kontaktar kund i de fall vi tror att leveranstiden kan bli längre. Varorna skickas så snart vi har verifierat din adress och packat varorna på vårt lager.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


LEVERANS UTRIKES

Sverige: 1-5 arbetsdagar

Europa (gäller alla Europeiska länder): 1-7 arbetsdagar

Övriga världen: 3-10 arbetsdagar

Observera att levansen kan ta längre tid på grund av tullförfaranden och fraktförseningar i destinationslandet, samt inför- och efter stora helgdagar.

Du kommer att få en notis via mail så snart ditt paket gått iväg från oss. Mailet innehåller även en länk med ditt sändningsnummer så att du kan följa ditt paket. Alla leveranser utanför Sverige skickas via UPS Saver och UPS Express Saver och levereras direkt till dörren och den registrerade adressen. När paketet ankommit och bearbetats i mottagarlandet kommer transportföretaget att leverera paketet direkt till dig.

Om du inte är tillgänglig vid leveranstillfället, skickas paketet till en service point och fraktföretaget kommer att meddela dig via sms eller mail. Var därför noggrann att du fyller i rätt e-postadress och mobilnummer när du registrerar dina uppgifter.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


OUTLÖSTA / EJ HÄMTADE PAKET

Bäccman & Berglund Sweden AB förbehåller sig rätten att debitera kunden för outlösta paket med en summa av 250 kr. Detta för att täcka frakt, returfrakt och administrationsavgifter.
För ej utlösta företagspaket debiteras 300 kr inkl. moms.


AVBESTÄLLNINGAR

För det fall du som privatkund upplever att leveransen av en vara är så pass försenad att du inte längre vill genomföra köpet är det på ditt ansvar att göra en avbeställning. För det fall försändelsen redan har skickats måste du ta emot beställningen.

Observera att en avbeställning är inte giltig förrän du har fått en bekräftelse antingen via mail eller telefon av Bäccman & Berglund Sweden AB. Om en produkt inte längre säljs har Bäccman & Berglund Sweden AB rätten att avbeställa köpet och göra en återbetalning. Bäccman & Berglund Sweden AB kommer att underrätta kunden om en returvara eller om motsvarande produkter finns tillgängliga.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla