KAN JAG LÄGGA MIN BESTÄLLNING VIA TELEFON?
KAN MAN BESTÄLLA FRÅN ETT ANNAT LAND ÄN SVERIGE?
JAG HAR VALT KLARNA FAKTURA I KASSAN - MEN MITT KÖP HAR NEKATS?
JAG HAR INTE MOTTAGIT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE - HAR MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?
KAN ETT FÖRETAG HANDLA I WEBSHOPEN?
ÄR DET SÄKERT ATT BETALA MED KORT PÅ INTERNET?
JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT / STORLEK I MITT PAKET - VAD GÖR JAG?
FÅR JAG BRYTA SKYDDSPLASTEN PÅ PRODUKTEN / PRODUKTERNA?
FÖLJER DET MED SKRUV TILL BESLAGEN?
HUR GÅR JAG TILLVÄGA FÖR ATT RETURNERA ELLER BYTA EN PRODUKT?
KAN JAG MONTERA HANDTAGEN PÅ VÄGGEN ELLER ANVÄNDA DEM SOM DRAGHANDTAG?
ÄR PRISET PÅ PRODUKTERNA PER STYCK ELLER PAR?
JAG SAKNAR VISS INFORMATION OM EN SPECIFIK PRODUKT, HUR HITTAR JAG DET?
KAN JAG HÄMTA MIN ORDER PÅ ERT LAGER?
HAR NI ALLA PRODUKTER I LAGER?
ÄR DET SAMMA KVALITET PÅ ERA BESLAG SOM HOS ANDRA ÅTERFÖRSÄLJARE OCH BUTIKER?
HUR UNDERHÅLLER JAG PRODUKTERNA PÅ BÄSTA SÄTT?
HAR NI ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT?
Ja, vi erbjuder öppet köp och full ångerrätt för privatpersoner. Om du ångrar köpet har du rätt att skicka tillbaka paketet inom 14 dagar räknat från dagen du aviserats / mottagit varan/varorna.
Observera att alla returer måste föraviseras via kontaktformuläret här och godkännas av oss. Returer som inte har föraviserats eller inte godkänts av oss kommer inte att krediteras.
Det är du som kund står som för returfrakten vid åberopande av ånger- bytesrätten. Läs mer här hur du går tillväga för att göra en retur.
Observera att ångerrätten inte gäller företagskunder eller avtalskunder. Vi tillämpar Köplagen (1990:931), som du kan läsa om här.
KAN JAG LÄGGA MIN BESTÄLLNING VIA TELEFON?
Nej, tyvärr är detta ej möjligt eftersom vi som företag inte får godkänna köpvillkoren åt dig. Du är självklart varmt välkommen att kontakta oss här om du behöver hjälp och råd inför ett eventuellt köp.
KAN MAN BESTÄLLA FRÅN ETT ANNAT LAND ÄN SVERIGE?
Ja, vi levererar till de allra flesta länder i europa och resten av världen. Om ditt land inte är valbart i kassan, kontakta oss här så hjälper vi dig.
JAG HAR VALT KLARNA FAKTURA I KASSAN - MEN MITT KÖP HAR NEKATS?
När ett fakturaköp genomförs gör Klarna en microupplysning på dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Klarnas kundservice här för mer information.
JAG HAR INTE MOTTAGIT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE - HAR MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?
Orderbekräftelsen skickas ut direkt efter genomfört köp, förutsatt att du angett korrekt mailadress. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse, kolla gärna skräpposten, då det ibland händer att mailet hamnar där. Om du inte hittar bekräftelsen där, vänligen kontakta oss här så hjälper vi dig.
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Leveranstiden inom Sverige är normalt mellan 1-5 arbetsdagar, beroende på var i landet du bor.
Leveranstider utanför Sverige:
Europa: 1-7 arbetsdagar
Övriga världen: 3-10 arbetsdagar
VAR ÄR MITT PAKET?
Så snart vi skickat ditt paket kommer du att få en bekräftelse via mail med ditt sändningsnummer. I mailet finns även en länk där du sedan kan spåra ditt paket.
Var uppmärksam på att mailets avsändare är från vår samarbetspartner Fraktus och inte från oss, Bäccman & Berglund Sweden AB.
Har du inte mottagit något mail kan det vara bra att kolla skräpposten, då dessa mail ibland hamnar där.
KAN ETT FÖRETAG HANDLA I WEBSHOPEN?
Ja, företag är varmt välkomna att handla hos oss. Önskar du bli avtalskund går det bra att registrera ditt företag här.
ÄR DET SÄKERT ATT BETALA MED KORT PÅ INTERNET?
Ja, alla betalsystem vi använder oss av är säkra:
- Klarna - Klarnas betalsystem är certifierat enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Med hjälp av Secure Socket Layer (SSL) skapas en säker och krypterad förbindelse mellan din dator och Klarnas betalningsserver. Överföringen sker tryggt utan att obehöriga kan komma åt någon information. Vid betalning på internet använder Klarna Secure Electronic Transaction (SET), som är en internationell säkerhetsstandard för onlinebetalningar. För mer information se www.klarna.se
- Nets – använder sig av 3D Secure som är en säkerhetsfunktion vid betalning med Visa eller MasterCard på nätet. 3D Secure kallas även Verified by Visa och MasterCard SecureCode.
- PayPal - din betalning hanteras på ett säkert sätt av PayPal och de använder industriledande kryptering och verktyg för att förhindra bedrägeri och delger inte handlare dina betalningsuppgifter.
Bäccman & Berglund Sweden AB lagrar aldrig några konto- eller kortuppgifter.
JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT / STORLEK I MITT PAKET - VAD GÖR JAG?
Om du har mottagit ditt paket och det inte innehåller det du beställt eller att du fått fel antal varor, kontakta oss så fort som möjligt. Vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till vårt misstag så snart vi bara kan.
FÅR JAG BRYTA SKYDDSPLASTEN PÅ PRODUKTEN / PRODUKTERNA?
Nej, bryt inte skyddsplasten innan du bestämt dig för att behålla produkten /produkterna. Detta då alla våra varor är noggrant putsade och polerade innan de skickas till dig som kund. Materialen åldras även naturligt vilket du kan läsa om mer om under våra skötselråd här.
Med skyddsplast menar vi den plombering som sitter runt varje enskild produkt. Denna plast är genomskinlig så att du klart och tydligt kan se produkten.
Observera att öppet köp gäller ej om du brutit skyddsplasten.
FÖLJER DET MED SKRUV TILL BESLAGEN?
Ja, vi skickar alltid med skruv för standardmått på luckor och lådor. För de knoppar / krokar som även kan monteras på väggen, medföljer skruv samt skruvstift för väggmontering.
Om du behöver annat mått på skruv än de som ingår, går detta att köpa till här.
HUR GÅR JAG TILLVÄGA FÖR ATT RETURNERA ELLER BYTA EN PRODUKT?
Enligt Distansavtalslagen har du som privatkund alltid 14 dagars returrätt. Det är dock viktigt du kontaktar oss innan du skickar iväg din retur. Vänligen kontakta oss via vårt kontaktformuläret här och avvakta vårt svarmail om hur du går tillväga.
VAD INNEBÄR CC-MÅTT?
CC står för centrum till centrum. Det är det exakta avståndet mellan de båda skruvhålens mittpunkt på ett beslag.
Dessa är de mått vi har: 12mm / 14mm / 16mm / 40mm / 64mm / 67mm / 96mm / 128mm / 224mm / 320mm / 342mm / 432mm / 792mm
KAN JAG MONTERA HANDTAGEN PÅ VÄGGEN ELLER ANVÄNDA DEM SOM DRAGHANDTAG?
Nej, tyvärr går det ej att montera våra handtag, knoppar eller krokar som har två skruvhål, varken på väggen eller som draghandtag.
ÄR PRISET PÅ PRODUKTERNA PER STYCK ELLER PAR?
Om inget annat anges är priset per styck. Detta gäller alla produkter förutom de dörrknoppar till glasdörr som säljes i par, vilket även anges i produkttexten.
JAG SAKNAR VISS INFORMATION OM EN SPECIFIK PRODUKT, HUR HITTAR JAG DET?
Kontakta oss här så ska vi försöka hjälpa dig.
HAR NI NÅGON FYSISK BUTIK?
Nej, tyvärr har vi inte någon fysisk butik men önskar du titta på produkterna, så hänvisar vi till någon av våra återförsäljare som du hittar här.
KAN JAG HÄMTA MIN ORDER PÅ ERT LAGER?
Nej, tyvärr är det inte möjligt att hämtat varorna från vårt lager.
HAR NI ALLA PRODUKTER I LAGER?
De produkter som visas i shopen ska finns i lager. I undantagsfall kan produkter vara tillfälligt slut men i dessa fall meddelar vi dig i samband med beställningen.
HUR MONTERAR JAG BESTLAGEN?
Efter att du borrat hål i luckan, lådan, väggen etc. använd skruvmejsel och inte skruvdragare när du skruvar i dina beslag. Tänk på att inte skruva för hårt.
En enklare monteringsanvisning medföljer i varje leverans.
ÄR DET SAMMA KVALITET PÅ ERA BESLAG SOM HON ANDRA ÅTERFÖRSÄLJARE OCH BUTIKER?
Ja, vi vidaresäljer endast våra egna högkvalitativa produkter. Vi genomför noggranna kontroller av produktkvaliteten och har en nära dialog med alla våra tillverkare.
HUR UNDERHÅLLER JAG PRODUKTERNA PÅ BÄSTA SÄTT?
Våra produkter i mässing, koppar, rostfritt och aluminium är handpolerade och handborstade utan lack. Eftersom mässing och koppar är levande material medför detta att dessa produkter kommer att oxidera och åldras med tiden. Läs gärna mer om alla våra material och hur du bäst tar hand om produkterna på vår skötselsida här.